dinsdag, januari 23, 2007

Sardiensdag De Luxe

Vandaag staat er een heerlijke sardiensdag voor de deur, een Sardiensdag De Luxe. Om te beginnen ga ik in de zeeverse Menzo van januari een prachtig artikel van mezelf lezen waarin ik nu eindelijk eens uitgebreid vertel wat er precies zo bijzonder is aan de sardien. Daarna ga ik een boterham eten met Russische sardienen in tomatensaus, gevonden in de Russisch-Poolse nachtwinkel op de hoek van de Isabellalei en de Wambachstraat in Antwerpen. In de late namiddag, als de kinders thuiskomen, ga ik met mijn dochter Merlijn het sardienen-gezelschapsspel Sardines spelen en vanavond als mijn mevrouw thuiskomt, ga ik verse sardienen bereiden in de berber-tajine die we dit weekend speciaal in Marokko zijn gaan halen. Lang geleden dat ik nog zoveel zin in de dag had. Wil u ook zoveel zin hebben in de dag vandaag, dan moet u mij gewoon nadoen...

1 opmerking:

amon zei

ik wil wel, maar stap 1 "sta in de menzo" is me wat moeilijk.
moet ik mij dan eerst ontharen en een (in mijn geval) slechts kleine operatie ondergaan?
of is kennis van een vissoort voldoende?