dinsdag, januari 02, 2007

Peppi 10 jaar dood

Precies 10 jaar geleden vertrok Gerard Van Essen - ofte den dikke van Peppi en Kokki - naar de eeuwige kaasvelden waar alle dode Nederlanders naartoe gaan als ze hun kees gelaten hebben en waar ze dan voor eeuwig en altijd blokjes Gouda met gouden tandenstokers aangeboden krijgen door halfnaakte Zeeuwse meisjes met oranje vleugeltjes. Om het overlijden van Peppi te herdenken kan u vandaag misschien onder de douche het openingsliedje van 'Peppi en kokki' zingen. Omdat er echter nogal eens discussie bestaat over de exacte lyrics van de song, krijgt u hier de enige echte officïele tekst...

Toet toet, boing boing
Kokki en Peppi
Peppi en Kokki
Hopla eruit
He, haasje reppie
Kokki en Peppi
Opstaan luie Peppi

Toet toet, boing boing
Kokki en Peppi
Samen ontbijten
Kokki maakt brood
Peppi een eitje
Kokki met doppie
Maar koppie koppie
Tok tok tok tok

Toet toet, boing boing
Kokki en Peppi
Centjes verdienen
Hup naar de wal
Kokki een schoppie
En Peppi een scheppie
Peppi zegt hoek om
En Kokki een knal

Toet toet, boing boing
Kokki en Peppi
Peppi en Kokki...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Toen ik kind was heb ik me altijd doodgeergerd aan die twee. Geef mij dan maar de fabeltjeskrant of sesamstraat als trip down memory lane.
Het openingsliedje was het sterkste van de hele show. Daarna ging het alleen maar bergaf.
Ik denk niet dat ze ooit een sardien aten hoewel het toch matrozen zijn. Hoe diep kan je zakken....

Philip

Anoniem zei

't Was me vroeger nooit opgevallen dat dat openingsliedje zo diepzinnig was.

Anoniem zei

Heb in een artikeltje van mij even een link gemaakt naar jouw stukje over onze 'jeugdhelden'. Mijn dank voor de tekst van de begintune.

Henk zei

Reageer dan gewoon niet..