zaterdag, april 07, 2007

Zevende Dag Ton

Op de zevende dag rustte God uit, de luierik, Diogenes niet! Integendeel; vrijdag was een gigantisch drukke dag in boekhandel De Groene Waterman. Zoveel filosofische discussies gevoerd dat de witte rozen op mijn tafeltje ervan verwelkt zijn. Maar alweer heel veel leuke vragen gekregen. Mijn trouwe discussiepartner Willy wilde weten of de flatgebouwen in Benidorm eigenlijk geen kathedralen van Epicurus waren en vertelde dat bluesgnoom Roland hem nog 1200 frank moest van een optreden in 1973. Schrijver Paul Verrept die er ook juist was, ging er voor zorgen dat Willy zijn geld terugkreeg. Verder kwam Iris nog even langs - haar ouders hebben heel veel ruzie gemaakt om een goeie naam te vinden, maar nu is ze een groot fan van Iris Murdoch, dus dat is allemaal nog goed gekomen - om te zeggen dat de vrouw toch meer was dan een kweekstation van vlees en de 10-jarige Kwinten wilde weten waarom een ton niet rot als daar jarenlang Wisky of water inzit en ook waarom mensen sterven. En zo ging het maar door. Ik ben er zelfs van beginnen zondigen en zoals u op de foto ziet heb ik mijn water-druiven en brood dieet onderbroken, hoewel een ijskoekje in zekere zin ook een soort brood is en het eigenlijk feitelijk de peitelijk druivenijs was.

Geen opmerkingen: