dinsdag, november 28, 2006

Het gedicht Joenge

















Ik parkeerde mijn Lada
Voor mijn deur
Langs het trottoir
Op een plek zo groot
Dat er bijna een hele
Sputnik tussen kon.
(Liggend en zonder hond)

Plots botste ik per abuis
tegen de chromen bumper
van de Chrysler Voyager
van Bastanie Brahm,
de Joodse Doe het Zelver
van aan den overkant.
(Isabellalei 113)

Toevallig stond hij
-nondedjol-
in de deuropening van zijn winkel
-gesloten op zaterdag-
keek me hoofschuddend
in de ogen en zei
(met licht Jiddisch accent)

joenge joenge joenge
joenge joenge joenge
joenge joenge joenge
joenge joenge joenge
joenge joenge joenge
joenge joenge joenge
joenge joenge joenge
joenge joenge joenge
toch…

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heb je je gedicht al doorgestuurd naar "Man Bijt Hond"? Wim Helsen zal het met plezier brengen denk ik.

Philip

Anoniem zei

Schoon gedicht.

Ge zijt wel blij met uwen Lada, hé?